Bli medlemSökVanliga frågorMedlemslistaAnvändargrupperLogga in
Sanndrömmar?

Svara på ämnet    Forumindex » Magi Föregående ämne
Nästa ämne

Sanndrömmar?
Författare Meddelande
Myosotis

Registreringsdatum: 01 oktober 2009

Inlägg Sanndrömmar? Svara med citat
Jag är en av de som drömmer sanndrömmar. De brukar ge mig en speciell känsla när jag vaknar, men nu i helgen blev jag osäker.. Jag har svårt att avgöra om det var samma känsla som efter sanndrömmar eller om det bara var en obehagskänsla som efter en mardröm..

För någon månad sen drömde jag att jag var på en fertilitets-klinik och lämnade prover.
I helgen drömde jag att jag var på kvinnokliniken och pratade med en läkare. Han visade hur det befruktade ägget lämnar äggledaren och så fort det visar sig i livmodern angrips det av elaka celler. Det skadas och stöts bort innan det ens hunnit fästa. Läkaren har aldrig sett något liknande, talar om för mig att det troligen beror på en infektion. Jag får veta att jag inte kan bli med barn. Jag försöker tänka klart och frågar vad det beror på, vad man kan göra åt det, om jag någonsin kommer kunna bli mamma men innan läkaren får chans att svara vaknar jag.

Jag känner mig illa till mods och kan inte riktigt släppa drömmen. Jag vet inte om det bara var en hemsk dröm eller om den faktiskt har någon betydelse. Även om det inte är en sanndröm hoppas jag kunna få klarhet i vad det kan betyda, så jag berättar om det här. Jag har förlagt min bok om drömtydning och de sidor jag har hittat på internet har inte med något ur min dröm. Någon här som har en gissning?

tis apr 06, 2010 12:27 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande
Airamya
Site Admin

Registreringsdatum: 15 juni 2008

Inlägg Svara med citat
Omöjligt att veta om det är en sanndröm eller ej. Jag drömmer också ofta sanndrömmar och precis som du säger så brukar jag veta det efteråt. Det har räddat livet på min katt bland annat, mycket praktiskt.
Men det går ju inte att bedöma för någon annan, om man drömt en sanndröm eller ej.
Jag har dock en fråga: Har du försökt bli gravid någon gång? Är det något du tänker på? En önskan du har, att få barn?
För jag ser ju att det mycket väl kan vara din kropp som försöker berätta något för dig, men det kan också vara symboliskt - graviditet kan symbolisera mycket, bl a manifestation av önskningar mm. Att du försöker föra in något nytt i ditt liv (föda fram något) men det lyckas inte, pga omständigheter runt omkring (celler som orsakar bortstötning, infektion), osv osv.

Ifall det skulle vara en sann dröm så kan man ju fråga sig om det är något du kan göra åt det? När jag drömmer sanndrömmar så är det oftast något som jag kan avhjälpa, göra något åt, förändra.
Här verkar det inte som att du kan göra så mycket, vilket kanske är ett tecken på att det inte är en sanndröm, utan en symbolisk dröm.
Isåfall har den inte något med din förmåga att bli mamma att göra, utan handlar om något helt annat, t ex att lyckas med ett projekt el.dyl.
Och ifall fertilitet och graviditet är något du tänker mycket på så kan det helt enkelt vara dina rädslor som talar.

Ledsen att jag inte kan ge dig ett bättre svar än så. Kanske finns det någon annan här som vet mer.

tis apr 06, 2010 6:44 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Myosotis

Inlägg Svara med citat
Ja, det är något jag längtar efter.. Min sambo vet vi kan ha svårt att bli pappa och min faster kan inte få barn så visst har jag lite av oron i mig.. Så det är sant, det kan lika gärna vara en längtan som visade sig.
Samtidigt är jag lite nyfiken.. Vad betyder det när man drömmer om läkare? Jag vet att spindlar betyder tur, ju större desto bättre, det la jag på minnet för jag är verkligen rädd för de äckliga små krypen. Tyckte det var väldigt konstigt att något som gav mig kalla kårar kunde vara bra...

tis apr 06, 2010 10:15 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande
Airamya
Site Admin

Inlägg Svara med citat
Jag tror inte på att tolka drömmar på det viset - att vissa saker betyder något specifikt som gäller generellt för var och en.
Jag tror att t ex spindlar kan betyda olika saker vid olika tidpunkter och för olika personer.

ons apr 07, 2010 5:59 am Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Myosotis

Inlägg Svara med citat
det är inte alls omöjligt att det är så. Men då blir det mycket svårare att tolka drömmarna. Confused

ons apr 07, 2010 10:21 am Användarens profil Skicka personligt meddelande
Airamya
Site Admin

Inlägg Svara med citat
Det finns många som tolkar drömmar på det sätt du nämner och kanske finns det någon här som kan svara på din fråga. Vi får hoppas det Smile

ons apr 07, 2010 5:59 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Myosotis

Inlägg Svara med citat
Jag håller tummarna Smile
Själv tänker jag hålla utsikt efter fler drömmar.. har ju redan varit på två "läkarbesök" i drömmarnas värld.

ons apr 07, 2010 6:45 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lady Oona

Registreringsdatum: 20 juni 2008

Inlägg Svara med citat
Det här med drömmar är alltid specifikt för individen och egentligen kan man inte tolka någon annans dröm utan som Dimman skriver så är det väldigt privat coh personligt för var och en.
Men om det var min dröm så hade jag tolkat den som om jag behövde få råd och hjälp från en Läkare i just den här frågan
för att kunna eliminera vad som är fel, det är ju det som en läkare är till för. Svaret från läkaren kanske inte är så självklart därför kom det inget i drömman, utan man måste gå dit själv.

Spindlar är väldigt olika från kultur till kultur så varför inte läsa lite om det i en vanligt symbolbok, drömböcker är inte alltid att lite på utan är väl endast en inspirationskälla för att man ska tänka vidare själv.

Många gånger så kommer ens egna rädslor upp i drömmar, för att man ska bli uppmärksam på att hjärnan är full och behöver rensas lite och den typen av utrensningsdrömmar behöver man inte direkt tolka på djupet utan endast registrera dom och ta tag i själva problemet i vaket tillstånd.

Drömmar är ju ett brev till dig själv, skrivet av dig själv i vilken form de än kommer och ett brev ska man läsa....så fortsätt du och lär mer om hur ditt under och övermedvetande till meddela sig...och sätt inte 100 % tilit till en drömbok, det finns så mycket mera att läsa för att förstå, symbolböcker, myter, sagor...t.ex

ons apr 07, 2010 8:03 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Myosotis

Inlägg Svara med citat
Det är lite det som skrämmer mig.. Jag tror 100% på att alla svar finns inom mig. Därför blir jag lite rädd när jag drömde att jag inte kan bli mamma, dels för att det är något jag verkligen längtar efter och dels för att jag drömt sanndrömmar tidigare. Jag skulle bli lättad om det bara var rädsla som visade sig, men samtidigt.. Svaren finns inom mig, och jag är rädd att det kommer bli lite.. déjavù när jag väl kommer till läkaren.

Jag ska till läkare.. jag måste bara samla mod till det först... Jag är i slagsmål med vården och jag känner verkligen inget förtroende för dem idag.

tor apr 08, 2010 5:49 pm Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:    

Svara på ämnet    Forumindex » Magi Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till: 
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Det här forumet är skapat hos eCommunity.se.
Skapa ditt eget forum, gratis

Klicka här för att göra forumet reklamfritt